nattligt inlagg :)

Ja nu ar klockan nastan tva pa natten har, ska snart ga och lagga mig. Men tankte passa pa att skriva ett litet inlagg. Nu har ju som ni vet edith kommit hit och det ar jattekul!!! :) vi har hunnit med riktigt mycket, dagen hon kom akte vi till ett kopcenter, vi shoppade lite och gjorde manikyr :) det kostade typ 80 kr men fransk manikyr. Gardagen har ju edith min kara gastbloggerska redan berattat om ;)

Nu, gott folk ska jag beratta om min och ediths upptacktfard som vi gjorde idag. Vi sov ratt lange idag och sen tog vi det lugnt ett tag men vid 17-tiden bagav vi oss ivag mot centrum. (francisco tog det sakra fore det osakra och stannade hemma)  Tanken var att vi skulle hitta ett postkontor dar vi kunde skicka nagra vykort. Vi fragade en tant och hon blev lite forskrack och sa att det var MUY lejo (MYCKET langt harifran) men vi skulle ga mot centrum. sa vi gick till centrum (vi bor ju typ i centrum men annu mer centrum) pavagen stannade vi och at varsin empanadas och jordgubbsjuice, mmmm.. sen kom vi till alla affarer sa vi fastnade dar ganska lange, forsattte promenera runt och sag en stor fin byggnad, sa vi gick in dar, och det var en jattestor fin kyrka! Superfint verkligen! tur att vi gick in! Sen gick vi vidare och kom fram till ett stort torg dar gubbar satt och spelade schack och det var massor med liv och rorelse, folk satt och malade och at eller bara satt :) jattemysigt iallafall. Sen sag vi MASSOR med folk som stod och tittade pa nagot sa vi gick dit och forsokte fa en skymt av det dom sag, och det var nan slags komedishow eller typ standup. Dom tva mannen som pratade fick syn pa oss och sa i micken, ah titta dar, vilka ar ni? var kommer ni ifran och vi fick ropa tillbaka Sweden, och da sa han till hela publiken att flytta pa sig sa alla kunde se oss! haha! dar stod jag och edith och skrattade typ, och mannen med micken bara valkomna till chile, ni ar sa vackra!! titta bara pa dom och ALLA, hela publiken glodde pa oss och borjade applodera lite smatt och dar stod vi som tva skrattande fragetecken! Vi tyckte da att det var dags for oss att ga! haha, sa vi gick darifran och alla ropade hejda opch vi vinkade lite och gick sedan snabbt darifran med allas blickar i ryggen! HAHA!
Naval, det var en rolig liten grej som hande idag! Efter det borjade vi ga tillbaka lite smatt, kopte branda mandlar fast jordnotter och gick hemat. Ja just det, vi tog lite genvagar hem och jag maste saga att vi ar grymt bra pa att hitta genom kvarteren har i santiago, vi beranade helt ratt coh kom exakt till ratt gata nar vi tog en genvag! :D och det ar sjuuuukt stort har! ;) Det var en rolig upptacktsfard med Edith och det ar sa rolig att ha en tjej med nar jag shoppar och provar massa klader! For fragar jag francisco om nat sitter bra eller ar fint sa far jag mest ja till allt och typ att han inte vet sa mycket om tjejklader :/ :P hehe.

Nu maste jag dock ga och lagga mig annars somnar jag :P

Forresten ar det jatteroligt med kommentarer, jag saknar er alla hemma och mamma och pappa, ni far ha det underbart i indien!! :)

Saknar mina louisar ocksa!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Dilma

hej! va roligt att se fler bilder:)och att ni har det bra. det var roligt att läsa om det som hände dig och edit i stan. Vid den här tiden är det mycket aktiviteter på gatan som komiker, liten teater, målare mm.

Hälsa Francisco

<3

2009-01-25 @ 20:06:04
Postat av: johan bolin

haha så ni har redan blivit rikskändisar där borta då=) kul att edith har kommit också då..lite skönt för frasse me kanske..känner igen de där med "-ja det ser jättebra ut älskling...". hälsa honom att de inte alltid e så lätt. Jag har iaf packat klart det mesta nu..har ju en 20 timmars bussresa framför mig imorrn..ska bli askul å åka skidor!! ha de fortsatt bra nu! ni ser ut å ha det roligt. hälsa alla. kram Johan å Leyla

2009-01-26 @ 00:08:05
Postat av: Kerstin C.

Hej! Åh vad härligt ni verkar ha det, kul med ett nytt land med nya maträtter, nya danser.....nya upplevelser...tänk att bli upptäckt så där !(fniss)

Fint att följa er med bilder också (teknikens under)

Det ser äckligt ut med kortbyxor, tacka vet jag 0 gradigt och duggregn och lite blåst till ! Smaka på de´!!! Stora kramar från oss alla!

2009-01-26 @ 21:00:38
Postat av: Leyla Larsson

Hej gumman!!

Du verkar ha det underbart där borta i värmen..här är ju fortfarande nollgradigt...haha som sagt johan är också värdelös som shoppingguide (hoppas han inte läser detta=)men det är väl dem alla? Verkligen jättefina bilder också..vill också ut och resa igen..får ta ett snack med johan när han kommer hem från alperna=)ha det så bra! puss å kram/ Leyla

2009-01-27 @ 21:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0