hola!



Hoppas allt ar bra med er dar hemma, har ar allt bra iallafall. Har forsokt lagga in alla bilder pa datorn men det gar inte, det ar nat fel sa det inte gar att lagga in bilderna! TYPISKT! Men men, ska forsoka igen sen.. Men det ar darfor jag inte har lagt upp nagra bilder har pa bloggen. 

Aja, vad har hant sen sist da. Helgen som var spenderade vi mest med juan. I fredags akte vi dit och pa kvallen gick vi ut pa en club i viña del mar, det var kul, fast tyvarr sa jobbade juans flickvan francisca, sa hon kunde inte folja med. Sen i lordags var jag lite sjuk, sa jag tog det mest lugnt hemma hos juan, eller jag foljde med och kollade nar dom spelade biljard. Sen skulle vi aka till en kompis til juan som hade fodelsedagsfest, men jag madde inte sa bra sa jag stannade hemma och sov istallet. Sen i sondags madde jag battre sa vi akte till ett stort kopcenter (mall) i viña med juan och francisca och kollade lite i affarer, hittade ett par korta jeans pa zara, dar det forovrigt var superbilligt! Kopte inget mer eftersom vi ska till santiago pa fredag sa jag vill kolla dar forst :) Sen at vi churros med manjar (typ som kolasas, nastan iaf) och en kram gjord pa nan frukt som jag inte kommer ihag vad den heter :P supergott var det iaf :)  och till det drack jag farsk jordgubbsjuice, mmmm :) Sen gick vi och bowlade, det var roligt, och sen nar vi var klara ville vi fortsatta med nat spel sa vi spelade biljard, det var ocksa roligt, men det tog aaldrig slut, haha! Vi spelade inte som vanligt utan spelade nan speciell grej som man brukar gora har och det var jattesvart! jag och kiko var i ett lag och juan och fran i det andra, och ingen kunde vinn atyp :P vi spelade hur lange som helst, tillslut var vi tvungna att ga iaf, da skulle vi ata men allt var stangt typ :P hehe.

Sen i mandags var vi ocksa med juan och fran, vi akte med dom till en fin park, eller botaniska tradgarden var det, den var jattefin och stoor. Dar hade vi lite picknik och spelade lite beachtennis och sant, det var mysigt! :) Igar spenderade vi dagen med abuelita eliana, alltsa franmciscos farmor. Gorst tankte vi aka till viña med henne, fast sen blev vi kvar i valparaiso, vi akte till nagra olika kopcenter och till en hamn som hon visade oss som vi inte hade sett annu. Dar var det fint, fast det blaste sa kallt dar. Jag kopte en jattefin vaska i ett kopcenter och den kostade typ 70 kr ;) sen kopte vi med oss lite godsaker fran ett bageri och akte hem till abuela eliana och tog elvan som jag brukar saga ;) haha! bara for att man sager tomar onze pa spanska nar man ska fika typ! tomar=ta onze=elva! :D

Sa, nu har jag berattat vad vi gjort dom senaste dagarna :) Idag har vi inte gjort sa mkt :) bara tagit det lugnt hos abuelita alicia, solat och sa :) Det ar dock lite blasigt idag, annars kanske vi skulle gatt till stranden, men det far bli en annan dag. Pa fredag aker vi till santiago! weei! Och om typ en vecka kommer min kara edith hit!! ah vad jag langtar efter henne nu! :)

Allt bra med er dar hemma da? 

Och marianne, om du laser far du halsa alla gullungar fran mig och all personal ocksa saklart!! :) 

pussokram
 


Kommentarer
Postat av: louise

Det låter som att ni har det underbart där nere! ska bli kul att läsa mera :) sköt om er! puss puss <3

2009-01-16 @ 04:12:46
URL: http://thisislois.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni verkar ha de så himla kul och bra! Varför har inte min karl släkt i ett varmt land? haha:) visst var de 3 månader ni ska va där? Puss

2009-01-19 @ 22:00:44
Postat av: Alexandra

så försvann mitt namn, jävla skit!! :) men de var jag som skrev iaf..

2009-01-19 @ 22:02:07
URL: http://alxandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0